maandag 22 oktober 2012

DIY Rainbow cupcakes || Maria

Gister heb ik samen met m'n zusje rainbow cupcakes gemaakt, we kregen bezoek dus vroeg me moeder of we wat lekkers wou maken. Het was m'n eerste keer en ik vond ze best goed gelukt! Ik laat jullie zien hoe ik het heb gemaakt. Klik op read more ♥ voor het recept.




Benodigheden voor gewone muffins


  • Muffinmix (ik had van Dr. Oetker)
    • 2 eieren
    • 125 gram boter
    • 50 ml. water
  • mixer
  • muffinvormpjes(zitten bij de muffinmix in)
  • bakvorm
  • beslagkom

Benodigheden om het een kleur te geven



  • kleurstoffen (met blauw, rood en geel kun je alle kleuren mengen)
  • 6 bakjes + lepeltjes



Zo maak je het

verwarm de oven voor op de hoogte dat voor jou oven goed is.





1. Zorg dat alles op kamer temperatuur is gooi alles in de beslagkom.
(ja, ik was de eieren vergeten -.-)




2. mix alles door elkaar tot een glad geheel en daarna nog tot het mooi luchtig is.





3. doe het in 6 bakjes (als je minder of meer kleuren maakt doe je zoveel bakjes als kleuren)





4. maak in elk bakje een andere kleur (bij mij werd de rood roze)
rood+geel=oranje
blauw+rood=paars
blauw+geel=groen



5. leg de muffinvormpjes in de bakvorm, je kunt in vormpje een laag van elke kleur doen of je doet het een kleur, wat je zelf wil.
zorg er voor dat je in allemaal even veel doen (ging bij mij niet zo goed ;$)



6. als het beslag op is doe je hem in de oven.




na 16 minuten kun je hem eruit halen.



                                               Het eindresultaat!


Gaan jullie het ook maken? En vinden jullie het goed gelukt? liefss



.
















1 opmerking:

  1. Ik heb gisteren nog rode cupcakes gemaakt! Echt heel leuk om te doen :)

    Liefs Annabel
    www.eyepolish.nl

    BeantwoordenVerwijderen